Mäklarinformation

Överlåtelser
Överlåtelseavtal och ansökan om medlemskap ska skickas till vår ekonomiska förvaltare HSB Stockholm, 112 84 Stockholm. Om ändring sker gällande tillträdesdag ber vi er att snarast skicka in ett tilläggsavtal.

För uppgifter om insats, årsavgift och andelstal, lägenhetsyta m.m. kontakta HSB kund och medlemservice på tfn 010-442 11 00.

Ansökan om medlemskap behandlas på kommande styrelsemöte och vi tar alltid en kreditupplysning på köparen. Medlemskap och utträde beviljas alltid from tillträdesdagen.

Minsta tillåtna ägarandel är 10 %.

Avgifter
I månadsavgiften ingår värme, vatten. Gruppavtal för kabel-tv "8 favoriter" via Tele 2 ingår i månadsavgiften och för gruppavtal "Bredband 250" via Tele 2 tillkommer en obligatorisk avgift på 100 kr/månad.

Överlåtelseavgift: Föreningen tar ut en överlåtelseavgift på 2,5 % av prisbasbeloppet, avgiften betalas av köparen.

Pantsättningsavgift: Föreningen tar ut en pantsättningsavgift på 1,0 % av prisbasbeloppet, avgiften betalas av pantsättaren.

Övrigt
Brf Sköntorp 2 är en äkta bostadsrättsförening.

Föreningen accepterar inte juridisk person som medlem.

Antal hyresrätter i föreningen, se under rubriken Om föreningen/Fakta.

Parkeringsplatser
I föreningen finns 80 st p-platser för bilar, varav 52 st med eluttag för motorvärmare eller kupévärmare samt 5 st p-platser för motorcyklar. Viss kötid förekommer.

Det finns även en gästparkering med 6 st parkeringsplatser för boendes besökare.

Källarförråd
Varje lägenhet har två st källarförråd: ett vanligt (ca 3 kvm) och ett s.k matkällarförråd. Däremot har lägenheterna nr 137 och 138 som byggdes 2006 endast ett vanligt källarförråd.

Gemensamma utrymmen
Cykelrum och barnvagnsrum finns i respektive hus. En gemensam cykelparkering utomhus finns vid 124:ans grillplast.

Tvättstuga finns i respektive hus samt en gemensam grovtvätttstuga i 126:an.

Föreningslokal ca 60 kvm som boende kan hyra för kalas, möten och andra aktiviteter.

Övernattningslokal ca 50 kvm som boende kan hyra för sina övernattande gäster.

Snickarrum som boende kan låna för enklare måleri- och snickeriarbeten.

Inom föreningen finns även en mindre lekplats och tre st uteplatser med grillar.

Kontakt med styrelsen
Vid frågor kontakta styrelsen under rubrik "Kontakt/allmänna frågor"