Felanmälan

Boende ombeds att själva kontakta felanmälan och anmäla fel i allmänna utrymmen, som t.ex trasiga lampor, fel på maskiner i tvättstugan, portar/dörrar som ej går i lås ordentligt m.m. Även klotter eller annan skadegörelse på föreningens hus eller mark anmäler du till felanmälan.

Felanmälan

Om du upptäcker fel i fastighetens allmänna utrymmen felanmäler du det till föreningens fastighetsskötare Energibevakning AB.

Felanmälan kan göras på vardagar kl. 07.00-16.00 på telefon 08-647 66 10 eller dygnet runt via e-post på felanmalan@skontorp2.se. Vid felanmälan behöver du uppge: för- och efternamn, telefonnummer, adress, lägenhetsnummer, samt en felbeskrivning,

Felanmälan Jour
Vid akuta ärenden som kräver omedelbar åtgärd på icke ordinarie arbetstid d.v.s vardagar 16.00-07.00 samt lördag, söndag och helgdag, kontakta "Dygnet Runt Jour" på telefon 0771-47 66 10.
Observera att jourservice endast skall användas vid akuta fel i fastigheten som ej kan vänta till ordinarie arbetstid! Som akuta fel räknas te x om värme, vatten eller el saknas, vattenläckage, inbrott m.m.

Tänk på att en jourutryckning är väldigt dyrt, att te x bara byta en huvudsäkring kostar ca 3 000 kr. Observera att det är du som boende som faktureras för sådana fel som du själv ansvarar för i din lägenhet. 

Hissar

Vid hissfel ring Amsler Hiss AB på telefon 08-556 433 00. När du gör en felanmälan efter ordinarie arbetstid är det viktigt att du meddelar hissföretaget om ärendet är akut eller kan vänta till ordinarie arbetstid. Observera att jourutryckning endast ska ske vid akuta fel som kräver omedelbara åtgärder och som ej kan vänta till ordinarie arbetstid! 

Dörrstängare hissar 
På vissa hissdörrar har bostadsanpassningen installerat automatiska dörröppnare för boende med funktionsnedsättning och då är det inte föreningen som ska betala för service och underhåll. Vid fel på dörrstängare gör du en felanmälan till fastighetsskötaren som ser till att felanmälan kommer till rätt serviceföretag.