Fakta

Bostadsrättsföreningen förvärvade fastigheten 2002. Föreningen består av 3 st höghus och sammanlagt finns det 138 st lägenheter, varav 5 st hyresrätter (okt 2022). Husen är byggda 1961-1962 och ägdes från början av Riksbyggen.

Föreningen ligger i natursköna Årsta, längs ner på Sköntorpsvägen med naturreservatet Årstaskogen och Årstaviken precis utanför. Fina promenadstråk och motionsspår, utegym, båtklubbar, solbryggor, kolonilotter, dansbana m.m.

Till Årsta torg är det gångavstånd och där finns mataffärer, bibliotek, apotek, restauranger, gym, caféer m.m. Även närhet till shopping i Globen, Liljeholmen och Södermalm.

Det är lätt att ta sig hit. Med buss 164 från Gullmarsplan tar det bara 4 minuter och den bussen stannar utanför port 128, väljer man buss 160 och kliver av vid Årstaskolan/Vättersvägen/Årsta torg är det endast någon minuts promenad. Bra kommunikationer med bussar och även närhet till tunnelbana, tvärbana och pendeltågstation Årstaberg.